Stichting Comfort woont World Hepatitis Summit bij

maart 25, 2016

In 2015 heeft Stichting Comfort niet stilgestaan! Zo zijn Damasus en Karlien bijvoorbeeld naar Glasgow afgereisd om de eerste World Hepatitis Summit bij te wonen. Deze vijfdaagse Summit bestond uit een leden-bijeenkomst van de World Hepatitis Alliance (WHA), gevolgd door een grote conferentie over Virale Hepatitis. Onder leiding van de WHA en de World Health Organisation (WHO) kwamen overheden, onderzoekers en beleidsmakers van over de hele wereld gedurende die conferentie bijeen om te spreken over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Virale Hepatitis. Uit deze bijeenkomst is de ‘Glasgow Declaration on Hepatitis’ voort gekomen, waarbij alle deelnemers van de Summit hun commitment hebben gegeven om Virale Hepatitis te elimineren als publiek gezondheidsprobleem voor 2030. Virale Hepatitis heeft door deze bijeenkomst wereldwijd grote aandacht gekregen en is hoger op de agenda van lokale overheden gekomen.

Voor Stichting comfort heeft deze Summit geleid tot internationale contacten met Hepatitis organisaties en artsen. Op dit moment is Comfort Foundation Ghana met een aantal van deze contacten de mogelijkheden aan het onderzoeken om patiënten met Hepatitis C te behandelen met nieuwe medicatie die tot genezing van Hepatitis C kunnen leiden (Sofosbuvir).