Begeleiding

januari 4, 2019

Begeleiding door Stichting Comfort Europa

Stichting Comfort heeft ervaring in het begeleiden van studenten en vrijwilligers. Inmiddels zijn er al 10 geneeskunde studenten, 4 verpleegkunde studenten, 2 verloskundestudenten en 1 biomedische student voor Stichting Comfort in Ghana aan de slag gegaan. Wij hebben 2 bestuursleden in Nederland die studenten begeleiden. Zij hebben zelf ervaring met buitenland stages en kunnen helpen bij de oriëntatie op en het opzetten van stage-/onderzoeksplannen. Uiteraard hebben we ook praktische tips en kunnen wij jou startklaar maken voor vertrek naar Ghana! In mei-juni vindt er een pre-departure meeting plaats voor optimale voorbereiding van studenten die in de zomer of het najaar naar Ghana willen. Na de stage organiseren we tevens een evaluatie waarbij we graag jullie ervaringen horen!

Begeleiding in Ghana

Begeleiding ter plaatse vindt plaats door Hope Network, onder andere door Jasper Maas (afkomstig uit Nederland) en Mary Jarga. Zij hebben inmiddels jarenlange ervaring met het begeleiden van studenten. Je verblijft in Dawadawa Lodge in Tamale, welke eigendom is van Jasper en Mary. Met hen kun je je ervaringen delen en je kunt met al je vragen bij hen terecht, zowel praktisch als inhoudelijk.