Fietstocht ‘Van Borculo naar Tamale’ voor nieuw gezondheidscentrum!

april 12, 2017

Fietstocht ‘Van Borculo naar Tamale’ voor nieuw gezondheidscentrum!fietstocht-plaatje

Aan uw gezondheid werken en tegelijkertijd aan die van anderen? Dat kan! Op zaterdag 27 mei organiseren we een fietstocht met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor een nieuw gezondheidscentrum in Tamale, Ghana.

Een gezondheidscentrum?

Stichting Comfort groeit! Er worden veel mensen in Noord Ghana getest en gevaccineerd. 10-20% van de bevoking blijkt drager te zijn van het hepatitis b virus. Voor deze mensen is langdurige zorg en begeleiding nodig. Het huidige centrum (van 2 kamers) wordt te klein en geeft ons niet de mogelijkheid deze zorg te bieden. Een nieuw centrum is nodig om door te kunnen groeien, maar ook om te zorgen voor deze chronisch zieke mensen, ook als ze gaan overlijden. De grond is gekocht, de bouwplannen zijn klaar, maar hiervoor is meer geld nodig. Helpt u mee?

De fietstocht

Er zijn 3 routes door de achterhoek. U kunt kiezen uit 20, 50 of 110 kilometer die u op de gewone of racefiets kunt fietsen. Het doel is dat we in totaal de hemelsbrede afstand van Borculo naar Tamale (waar het gezondheidscentrum komt) fietsen: 4802 km. Startpunt is Goossens Borculo (Korenbree 24), hier is een parkeerterrein en mogelijkheid te douchen. De routes en starttijd krijgt u via de mail.

Opgeven

Mail uw gegevens (en die van uw vrienden/familie die ook mee doen) naar stichtingcomfort@gmail.com en maak het geld over. Like de facebook pagina Stichting Comfort Europa en geef aan dat u ook naar het evenement gaat.

Kosten en geven

Deelname kost 10 euro. Dit is direct uw donatie aan het gezondheidscentrum. Dit bedrag (of meer) kunt u overmaken op rekeningnummer NL15INGB0006057206, Stichting Comfort Europa. Wilt u ook sponsors zoeken? Graag! Het geld dat u ophaalt mag u overmaken. Wilt u een gift doen, maar niet meefietsen? Ook dat kan! Uw gift is belastingaftrekbaar. Alvast bedankt!